Tema: Affald & genanvendelse
Danmark skal være kendt som Nordeuropas mest miljøvenlige rejsedestination i 2030. Her på siden kan du derfor finde viden, inspiration og konkrete værktøjer, der kan hjælpe turismeaktørerne med at kommunikere deres bæredygtighedsarbejde.
Denne side er under opbygning
Det er derfor vigtigt, at turismeaktørerne formår at kommunikere deres grønne tiltag og oplevelser til turisterne på optimal vis. Der er heldigvis allerede mange gode muligheder for at turisterne kan agere mere miljø- og klimavenligt under deres ophold i Danmark, og endnu flere muligheder vil komme til i de kommende år.
Her på siden kan du blive klogere på en lang række spørgsmål, der knytter sig kommunikation af grønne tiltag for både turismevirksomheder, destinationsselskaber og nationale turisme- og udviklingsselskaber.
Lad dig inspirere af samlingen af good practices og gå på jagt i de mange tilgængelige værktøjer/indsatser, som er udviklet af aktører i det danske turismefremmesystem.
Ofte stillede spørgsmål |
Good practices
Se hvordan andre turismeaktører arbejder med grøn kommunikation i praksis i de udvalgte cases nedenfor. Kender du en god case, som du synes skal med i vores oversigt, er du altid velkommen til at kontakte os her.
Du kan også finde flere cases på Virksomhedsguiden, Verdensmålsportalen, Gate21 og Dansk Industri.
Søg på værktøjer/indsatser indenfor grøn kommunikation
Kender du en indsats, som ikke er med i overblikket? Så tøv ikke med at kontakte os her.